4 نکته ساده برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

نکات طلایی برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

با رشد چشمگیر استفاده از شبکه های اجتماعی بسیاری از افراد به دنبال افزایش نرخ تعامل اینستاگرام شخصی و یا کاری خود می باشند اما در اکثر موارد از چگونگی انجام آن بی اطلاع هستند! امروز در این پست به بررسی برخی نکات طلایی برای افزایش نرخ تعامل در صفحه ی اینستاگرام خواهیم پرداخت که می تواند در این فرایند بسیار تاثیر گذار و کاربردی باشد! پیش از آن که بخواهیم به سراغ آموزش نکات برویم بهتر است ابتدا با مفهوم اصلی نرخ تعامل در اینستاگرام آشنا شویم.

نرخ تعامل در اینستاگرام چیست؟

برای توضیح این موضوع شاید بهتر باشد به عبارت اصلی آن یعنی (engagement rate) اشاره کنیم. این اصطلاح برای اولین بار به منظور بررسی میزان اثر گذاری مطالب و محتوا به کار برده شد و پس از گذشت مدت زمانی کوتاه به یک عبارت رایج و پر کاربرد تبدیل شد به گونه ای که حتی شاهد ترجمه ی آن در زبان فارسی با عنوان نرخ تعامل هستیم. اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم باید بگوییم که در حقیقت کلمه ی engagement به معنی درگیر کردن و کلمه ی rate به معنی نرخ یا میزان است به این ترتیب به این عبارت می توان نرخ درگیری را نیز نسبت داد که البته چندان روان نیست.

چرا افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام بسیار مهم است؟

سوال رایج دیگری که درباره ی نرخ تعامل پرسیده می شود این است که چرا این نرخ تاثیر گذار و حیاتی است؟ برای جواب دادن به این سوال نیز بهتر است به عبارت اصلی آن یا (engagement rate) اشاره کنیم. نرخ تعامل در حقیقت نشانگر میزان درگیری مخاطبین با محتوای ارائه شده از سوی یک صفحه در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام است. واضح است که هر چقدر این نرخ بالاتر باشد محتوای تولید شده توانسته است تاثیر زیاد تری بر روی مخاطبین داشته باشد و به نوعی آن ها را به انجام یک واکنش هر چند به صورت جزیی متمایل کند.

تحقیقات زیادی اثبات کرده اند که افزایش نرخ تعامل در نهایت به افزایش میزان فروش و همچنین موفقیت در عرصه ی برند سازی ختم می شود. البته الگوریتم کلی شبکه ی اجتماعی اینستاگرام نیز به صورتی برنامه ریزی شده است که می تواند این میزان را به خوبی شناسایی کند و برای صفحه های اجتماعی با میزان تعامل بالاتر امتیازات ویژه ای قائل شود.

راه های ساده برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

در ادامه ی این پست به بررسی چند راهکار به شدت ساده اما موثر برای افزایش میزان برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبین خواهیم پرداخت که پرداختن به آن ها می تواند بسیار سودمند و مفید باشد و بی توجهی به آن ها نیز می تواند به راحتی از میزان تعامل شما و مخاطبین هدف تان بکاهد!

اهمیت کامنت افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

به نظرات و کامنت های مخاطبین بسیار توجه کنید!

یکی از مهم ترین راهکار های ساده ای که می تواند در افزایش نرخ تعامل صفحه ی شما تاثیر گذار باشد، اختصاص زمان مشخصی برای بررسی و پاسخگویی به کامنت های دنبال کنندگان است. این مورد در ابتدای فعالیت شما بسیار ساده و روان تر است به گونه ای که می توانید به همه ی نظرات رسیدگی کنید و به آن ها پاسخ دهید، در ادامه نیز با گسترش فعالیت و افزایش مخاطبین، در صورتی که برای پاسخگویی به همه ی کامنت ها وقت ندارید، سعی کنید تا حتما به کامنت های برتر و دارای لایک بیشتر جواب دهید تا بدین صورت رابطه ی موثر تری با فالوور های خود داشته باشید.

برای پاسخگویی به کامنت ها گاهی به نظر می رسد که نیازی به ارسال پاسخ نیست اما به دلیل آنکه نویسنده ی نظر نمی تواند متوجه شود که شما کامنت او را دیده اید یا نه بهتر است در مواردی شبیه به این نیز در حد یک یا چند ایموجی ساده و یا متن تشکر کوتاه پاسخ را ارسال کنید و بدین ترتیب مخاطب خود را برای ارسال نظر در پست های بعدی نیز تشویق نمایید!

استفاده از ابزار Poll در استوری های اینستاگرام

ابزار Poll در استوری های اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

ابزار Poll یا رای گیری دو گزینه ای در اینستاگرام یکی از رایج ترین و محبوب ترین ابزاری است که می توان از آن برا افزایش نرخ تعامل اینستاگرام استفاده نمود. در استفاده از این ابزار که مخصوص استفاده در استوری های صفحه ی شما است، سعی کنید تا همه چیز در نهایت سادگی و شفافیت باشد! برای مثال استفاده از دو گزینه ی پیچیده و نه چندان مرتبط به هم در اغلب می تواند درصد مشارکت فالوور ها را در این رای گیری کاهش دهد.

ترفند دیگری که به تازگی بیشتر در میان افراد و چهره های مطرح اینستاگرامی برای افزایش نرخ تعامل صفحه خود، به چشم می آید استفاده از سوالات بسیار ساده و بدیهی است، گاهی جواب این سوالات به قدری ساده و واضح است که مخاطب نمی تواند در برابر پاسخ ندادن به آن مقاومت کند!

برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام از سوالات چند گزینه ای استفاده کنید

سوالات چند گزینه ای شبکه ی اجتماعی اینستاگرام

ابزار دیگری که می تواند درصد مشارکت دنبال کنندگان شما را در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام افزایش دهد، سوالات چند گزینه ای است که برای استفاده در استوری ها طراحی شده اند. استفاده از این ابزار می تواند کمی پیچیده تر از Poll باشد اما به جرات می توان گفت که اگر هوشمندانه و هدفمند به کار رود می تواند اطلاعات بسیار ارزشمند و جذابی را برای شما جمع آوری کند.

تجربه ی عینی و نیز تحقیقات نیز نشان داده است که درصد مشارکت مخاطبین در سوالات چند گزینه ای برای اعلام ساعات حضور خود در فضای مجازی ، چند برابر بیشتر از میزان مشارکت آن ها در زمانی بوده است که از آن ها درخواست شده است تا اطلاعات درخواستی را در دایرکت صفحه ی اینستاگرام ارسال نمایند.

برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام محتوای چالش برانگیز تولید کنید

تجربه نشان داده است که در پست هایی که دارای محتوای چالش برانگیزی می باشند به مراتب درصد مشارکت افراد برای نوشتن نظر خود و حتی اشتراک گذاری آن مطلب افزایش یافته است و به همین خاطر است که توصیه می شود هر چند وقت یکبار برای صفحه ی خود از این نوع محتوا تولید کنید تا بتوانید به افزایش نرخ تعامل اینستاگرام صفحه ی خود را دست پیدا کنید.

هر چند به نظر می رسد این روش یک راهکار ساده و در عین حال موثر در بالا بردن نرخ تعامل است اما باید به این مورد نیز توجه کنید که اگر مطالب چالش برانگیز شما حاوی توهین و یا زیر سوال بردن برخی از اصول پایه ای باشد می تواند موجی از واکنش های منفی را در پی داشته باشد، پس بهتر است در استفاده از این روش برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام کمی با احتیاط عمل کنید.

موضوعات محتوا را از خود مخاطبین بپرسید!

پرسش و پاسخ در اینستاگرام

خیلی از افراد که برای تولید محتوای صفحه ی شخصی و یا تجاری تلاش بسیار زیادی می کنند اما باز هم نتیجه ی مطلوب و مورد نظرشان را نمی گیرند، همیشه از خود سوال می پرسند که فالوور ها دقیقا چه چیزی می خواهند؟ این همان سوالی است که اگر به درستی پاسخ داده شود می توان آن را شاه کلید رشد و پیشرفت در شبکه ی های اجتماعی نظیر اینستاگرام دانست.

جعبه ی سوال و یا question box ابزار دیگری است که می تواند شما را در فهمیدن نظرات و سلایق مخاطبین به صورت دقیق تر و موثر تر یاری کند. اگر می خواهید بدانید که نظر دنبال کنندگان شما درباره ی روند کاری و محتوایی شما چیست استفاده از این ابزار به شدت توصیه می شود.

همچنین تجربه ی عینی اینفلوئنسر های شبکه های اجتماعی نیز نشان داده است که استفاده از این ابزار برای ایجاد فرصت در جهت پرسش سوالات دوستانه مخاطبین از آن ها باعث شده است تا فالوور ها اعتماد بیشتری نسبت به آن ها پیدا کنند و با مشارکت های دنباله دار خود باعث افزایش نرخ تعامل اینستاگرام آن ها شوند.

داستان سرایی و افزایش نرخ تعامل محتوا

برای تولید محتوا صفحه ی خود داستان سرایی کنید

اگر دوست دارید مخاطبین خود را مجذوب خود کنید به طوری که آن ها برای سر زدن هر روزه به صفحه ی شما لحظه شماری کنند، بهترین راهکار ممکن داستان سرایی است. ممکن است بپرسید که داستان سرایی برای محتوا به چه معناست اما این بحثی نیست که به توان به صورت کامل در این پست توضیح داد. به صورت خلاصه داستان سرایی یعنی انتقال هدفمند ایده های شما در قالب یک روند هوشمندانه به مشتری.

نکته ی مهم در فرایند داستان سرایی که باعث تاثیر فوق العاده آن در روند بازاریابی اینترنتی و افزایش نرخ تعامل اینستاگرام شده است، انتقال احساس است. مخاطب با داستان سرایی هوشمندانه ای که از جانب شما مطرح شده است مواجه می شود و سپس تصمیم می گیرد تا مشتاقانه این مسیر را دنبال نماید. در نهایت وقتی در طی این مسیر داستانی به آن احساس مورد نظر دست پیدا می کند، حس اعتماد بسیار زیادی نسبت به شما خواهد داشت و همین اعتماد پایه ای بسیار محکم برای خرید کالا و خدمات از شما است.

در مسیر تولید محتوا استمرار داشته باشید

آخرین و مهم ترین نکته برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام توجه به همین موضوع استمرار و پیوستگی است. اکثر مخاطبین تمایلی برای برقراری ارتباط با پیچ های اینستاگرامی که فعالیت مداوم و پیوسته از خود نشان نمی دهند، ندارند. اگر دوست دارید در بستر این شبکه ی اجتماعی پر طرفدار، دیده شوید باید برای تولید محتوا به صورت حرفه ای وقت و انرژی کافی صرف کنید.

در نهایت اما از ایده های جدید و نو نترسید و خودتان را برای استفاده از آن ها در جهت ارتباطی موثر تر با مخاطبین آماده کنید. از موفقیت های سرشار شبکه ی اجتماعی اینستاگرام غافل نشوید و هر چه زود تر برای استفاده ی حداکثری از این منبع برنامه ریزی کنید. اگر برای شروع و یا ادامه ی فعالیت های خود در اینستاگرام نیاز به مشاوره دارید می توانید یک مشاوره ی تلفنی رایگان میهمان استارت پلاس باشید.

درخواست مشاوره ی رایگان

منبع مقاله – ترجمه شده توسط تیم تولید محتوا استارت پلاس

2 thoughts on “4 نکته ساده برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

  1. مرتضی says:

    اگر ممکنه بیشتر درباره ی روش های عملی زیاد کردن نرخ تعامل اینستاگرام راهکار بدید یعنی دقیقا بگید چیکار کنیم؟

    • تیم تولید محتوا says:

      سلام! حتما در بروزرسانی های پست راهکار های دقیق تری ارائه میدهیم براتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *